Arkivassistent till vår myndighetskund i Sundbyberg
Uppdragsbeskrivning
För vår kunds räknings söker vi en arkivassistent för att stödja det fysiska arkivarbetet inför en planerad arkivflytt. Syftet är att förbättra struktur och ordning i arkivmaterialet. Arbetet sker i nära samarbete med befintlig arkivarie och arkivassistent inom en enhet som ansvarar för registratur, arkiv och informationshantering.
Arbetsuppgifter
- Inventering, sortering och omstrukturering av fysiska arkivhandlingar.
- Byte av aktomslag på handlingar.
- Förteckning av handlingar i arkivsystem (ex. Klara).
- Hantering och utlämning av arkivförfrågningar.
- Arbetet leds av arkivarie och genomförs tillsammans med övrig arkivpersonal.
Obligatoriska krav
- Fullständig gymnasieutbildning
- Minst 1 års praktisk erfarenhet av arbete med analoga arkivhandlingar inom offentlig sektor.
- Minst 1 års erfarenhet av ordnings- och förteckningsarbete enligt Riksarkivets föreskrifter.
Mervärdeskrav
- Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap.
- Erfarenhet av arbete i arkivförteckningssystem, t.ex. Klara eller Visual Arkiv.
- Kunskap om arkivrelaterade lagar och regelverk för statliga myndigheter.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.