Humana AB logotyp

Assistent till kvinna i Kisa

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.

Vår kund sitter i Rullstol och behöver hjälp och stöttning med allt som kan uppkomma i hennes vardag.

Om tjänsten

I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:

- vara behjälplig med förflyttningar

- vara behjälplig med påklädning och personlig hygien

- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor

- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader

Arbetstid och tjänstgöringsgrad

Arbetspassen är förlagda vardagar 8:45-13:45 samt helger 8:45-12:45.

Vi söker timvikarier som kan hoppa in och arbeta extra vid assistents frånvaro.

Lön:

Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal

Tillträde: Omgående

Vem är du?

Du som söker tjänsten kan arbeta strukturerat, är flexibel samt bra på att ta egna initiativ. Du ska ha en positiv syn på livet och bidra till en trevlig och stimulerande tillvaro. Du ska vara noggrann och lyhörd inför kundens behov.

Vår kund trivs bäst med kvinnliga assistenter och vi välkomnar därför kvinnliga sökande.

Det är meriterande om du erfarenhet av en liknande roll.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet!

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.

Att jobba på Humana

Vi på Humana vill göra skillnad i människors vardag. Vi tycker att alla har rätt till ett bra liv oavsett ålder och förutsättningar. Vi finns i Sverige, Norge och Finland och arbetar både med äldreomsorg, individ- och familjeverksamhet samt personlig assistans. Humana är marknadsledande och satsar stenhårt på kvalitet.

Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Pernilla Sjöstrand

pernilla.sjostrand@humana.se

Om jobbet hos Humana AB

Sista ansökningsdag