BSH Home Appliances AB logotyp

BSH Home Appliances AB söker en Teamledare för Lagerverksamhet!

BSH Home Appliances AB söker en Teamledare för Lagerverksamhet! I rollen som Teamledare för Lagerverksamhet får du stora möjligheter att påverka BSH:s framtida verksamhet i norra Europa. Tjänsten innebär ett stort ansvar med utvecklande arbetsuppgifter i en snabbföränderlig miljö, och du rapporterar direkt till Warehouse Operations Manager. Placeringen är i Nykvarn. Du ansvarar för 25–30 lageranställda samt 3 samordnare inom Outbound MDA / Outbound SDA och Inbound, som ger stöd inom respektive avdelning och rapporterar till dig. Dina arbetsuppgifter: • Upprätthålla en god arbetsmiljö i enlighet med lagar och regler • Genomföra nödvändig utbildning för medarbetare inom gruppen och säkerställa att all godshantering sker enligt gällande processer • Hantera medarbetarrehabilitering tillsammans med lokal HR • Utveckla och engagera medarbetare genom modernt ledarskap och coachning, samt arbeta kontinuerligt med förbättringar • Aktivt arbeta för att stärka teamkänslan och främja samarbete inom gruppen • Kontinuerlig uppföljning och konstruktiv feedback till medarbetare • Hantera olika personalärenden och medarbetarsamtal • Sköta rehabilitering av medarbetare i samarbete med lokal HR • Upprätthålla en god arbetsmiljö i enlighet med lagar och föreskrifter • Ansvara för nödvändig utbildning för medarbetarna i teamet • Säkerställa att arbetet utförs enligt regler och säkerhetsföreskrifter samt att incidenter och olyckor rapporteras • Se till att all godshantering sker enligt gällande processer och rutiner • Ständigt arbeta med förbättringar • Självständigt analysera processföljsamhet • Säkerställa att det egna ansvarsområdet når uppsatta mål inom ekonomi, nyckeltal, kvalitet etc. • Identifiera möjliga förbättringsområden • Ansvara för att driva, leda och samordna lokala projekt • Göra nulägesanalyser av ekonomi, lönsamhet och arbetsstruktur • Regelbundet analysera och rapportera överenskomna aktiviteter och nyckeltal • Aktivt delta i och leda dagliga operativa möten • Vara en del av ledningsgruppen och delta i ledningsgruppsmöten • Samordning med konsultföretag, urval, information, bokning och avslut av konsulter Din profil: • Du har erfarenhet som ledare, gärna inom logistikområdet • En universitetsutbildning inom logistik med inriktning på supply chain management/logistik • Minst 2–3 års erfarenhet av liknande arbete • God kunskap om lagerverksamhet • God analytisk förmåga och erfarenhet av affärs-/logistiksystem såsom SAP, S4 Hana eller andra system • Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift (engelska är meriterande) • Goda kunskaper i Office-paketet, inklusive Excel, Word och PowerPoint Din personlighet: Som person är du resultatinriktad, lösningsorienterad och har god analytisk förmåga samt förhandlingsskicklighet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en stark drivkraft och en positiv inställning, kombinerat med god planerings- och organisationsförmåga. Vi erbjuder: En attraktiv roll i ett globalt och stabilt företag med fantastiska produkter. Rollen ger dig goda möjligheter att utvecklas både i tjänsten och inom företaget. Förmåner: • Fast månadslön • Årlig bonus vid positivt resultat • Friskvårdsbidrag • 30 semesterdagar • Kollektivavtal och förkortad arbetstid Arbetstider: Tvåskift – • Vecka 1: Morgonskift 06.00–14.21 • Vecka 2: Kvällsskift 14.30–22.51 Det är viktigt att du kan arbeta både dag- och kvällsskift. Ansökan: Välkommen med din ansökan! Bifoga CV och personligt brev. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 31 mars 2025. Vid frågor om tjänsten, kontakta: Mattis kammouna, Warehouse Operations Manager E-post: mattias.kammouna@bshg.com Vi ser fram emot din ansökan!

Om jobbet hos BSH Home Appliances AB

Sista ansökningsdag
9 april
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej