Bjuvs kommun logotyp

Chef affärsområde Servicetjänster

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för?
ARBETSUPPGIFTER Som chef för Servicetjänster inom Bjuvs kommun ansvarar du för att säkerställa en väl fungerande organisation som ansvarar för leverans av service till kommunens olika verksamheter. Detta innebär ett övergripande ansvar för planering, genomförande och uppföljning av affärsområdets olika servicetjänster. Rollen innebär regelbunden kontakt med interna kunder men även kontakt med externa fastighetsägare, leverantörer, entreprenörer och relevanta myndigheter kan förekomma och där fungerar du som en nyckelperson för att upprätthålla goda relationer och effektiv kommunikation. Du kommer att delta aktivt i budgetarbetet, genomföra upphandlingar och säkerställa kostnadskontroll över Servicetjänster och verksamhetsrelaterade projekt. Detta inkluderar administration av beställningar och hantering av felanmälningar inom kommunens olika verksamheter för att säkerställa att alla servicebehov åtgärdas snabbt och effektivt och med hög kvalitét. Vid behov har du också ansvar för upphandling av varor och tjänster kopplade till Bjuvs kommun. KVALIFIKATIONER Du har en relevant utbildning inom fastighetsförvaltning och har minst fem års erfarenhet inom området. Du har även goda kunskaper inom fastighetsekonomi och teknisk förvaltning, och är bra på att hantera och analysera ekonomiska data som budgetar, prognoser och kostnadsuppföljning. Vi ser gärna att du som sökande också lett mindre entreprenadprojekt, från den initiala planeringen till det slutliga genomförandet. Det är också önskvärt att du som sökande har erfarenhet från upphandlingar och hantering av avtal med entreprenörer och leverantörer, där starka kommunikations- och samarbetsfärdigheter kommer väl till pass. Du är van att läsa och hantera hyresavtal samt tolka gränsdragningslistor. Erfarenhet från beställar- och utförarorganisationer är också önskvärt. Som person är du strukturerad, noggrann och duktig på att prioritera i en varierande arbetsmiljö. Du har förmågan att arbeta självständigt och tar ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du är flexibel och anpassningsbar, särskilt i stressiga situationer. Du har goda kunskaper i relevanta IT-system och program för fastighetsförvaltning, inklusive fastighetssystem och budgeteringsverktyg. Tjänsten kräver flytande tal och skrift i svenska och vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda och motivera ett team samt förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både inom teamet och med externa parter. ÖVRIGT Med KRAFT gör vi det bättre att arbeta, bo och leva i Bjuvs kommun. Med kompetens, respekt, ansvar, förtroende och tillgänglighet skapar vi tillsammans resultat i våra verksamheter. Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

Om jobbet hos Bjuvs kommun

Sista ansökningsdag
29 november
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Ja