Nilsson & Mossberger AB logotyp

Ekonomiassistent

Gerdmans Inredningar AB är ett företag som genom sitt heltäckande sortiment av inredning levererar nutida, effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakter hjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö. Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. Årsomsättningen är ca 500 MSEK. För mer info se: www.gerdmans.se

Nu söker vi en driven Ekonomiassistent

Är du en driven person som vill vidareutvecklas inom ekonomiområdet? I rollen som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett ekonomiteam om 5 personer och initialt stötta upp främst inom kundreskontra. Du kommer att arbeta med hela kundreskontraflödet så som registrering och identifiering av inbetalningar, uppföljning och avstämningar samt vara ett bollplank i frågor som rör reskontran. Påminnelse och inkassohantering, hantering av inkommande ordrar samt bokslutsarbete ingår likaså och du bistår även i likviditetsplaneringen samt ansvarar för interna projekt.

Processer och rutiner är väl etablerade inom reskontran men det finns alltid utvecklingsområden som du mer än gärna får vara med att påverka. Vi ser därför att du har ett starkt systemintresse, att du har en fallenhet för att snabbt navigera i system och att du har en god förståelse för de ekonomiska principerna och flödena.

I en pågående förändrings- och digitaliseringsresa är målsättningen att så småningom arbeta med en strukturerad arbetsrotation vilket innebär att du kommer att få möjlighet att jobba i en bredare roll inom kund- och leverantörsreskontran.

Vi tror du har en eftergymnasial ekonomiutbildning eller motsvarande. Du har goda kunskaper inom Office-paketet (främst Excel). Erfarenheter inom redovisning är ett krav tillsammans med goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person är du nyfiken och motiveras av att driva ditt eget arbete framåt där du även bidrar med nya idéer och perspektiv. Då arbetet innebär en hel del externa och interna kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad. Du rapporterar till redovisningschefen.

Vi kan erbjuda dig en utvecklande ekonomiroll i ett framgångsrikt företag med en engagerad, prestigelös och familjär stämning.

I den här rekryteringen samarbetar Gerdmans med Nilsson & Mossberger. Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460391, på Nilsson & Mossberger. Urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om jobbet hos Nilsson & Mossberger AB

Sista ansökningsdag
24 november
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Ja