Ekonomiassistent - leverantörsreskontra
Arbetsbeskrivning
Är du noggrann, gillar siffror och vill få värdefull erfarenhet inom ekonomi? Då kan det här vara sommarjobbet för dig! Vi söker dig som vill jobba med leverantörsreskontra under sommaren och bidra till att vår kunds betalningar flyter på smidigt även när ordinarie personal har semester.
Tjänsten är dagtid, heltid med start efter överenskommelse. Det kommer finnas möjlighet att arbeta från Umeå.
Vid frågor om tjänsten kontakta Fanny Lindgren, Talent Manager via fanny.lindgren@randstad.se.
Ansvarsområden
- Hantera leverantörsfakturor och kontera i affärssystem
- Säkerställa att fakturor godkänns och betalas i tid
- Kontakt med leverantörer vid fakturafrågor
- Stötta ekonomiavdelningen med övriga administrativa uppgifter
Kvalifikationer
Krav:
- Pågående studier inom ekonomi motsvarande arbetslivserfarenhet
- Svenska i tal och skrift
- God datorvana
Meriterande:
- Tidigare administrativ arbetslivserfarenhet
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Om jobbet hos Randstad AB
Sista ansökningsdag
30 april
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej