Härjedalens kommun logotyp

Enhetschef till rehabiliteringsenheten och administrationsteamet

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: flyttahit@herjedalen.se eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Vill du ha ett av Sveriges viktigaste jobb? I Härjedalens kommun finns plats för både arbete och fritid, för eget ansvar och personlig utveckling. Vi söker just nu en enhetschef till rehabiliteringsenheten och administrationsteamet. För att vi ska lyckas med vårt gemensamma uppdrag behöver vi chefer och ledare med stort engagemang och mod. Ledarskapet är en viktig del för att vi ska vara framgångsrika i våra uppdrag. Du som ledare påverkar såväl dina medarbetares resultat som hur Socialförvaltningen uppfattas av alla som kommer i kontakt med oss, du är en viktig ambassadör för verksamheten! Arbetsuppgifter Rehabiliteringsenheten består av arbetsterapeuter och fysioterapeuter som arbetar spritt över hela kommunen med placeringsort i Funäsdalen, Hede och Sveg. Enhetens uppdrag är att att arbeta utifrån patientens/brukarens behov och tillsammans med andra kollegor i teamet såsom sjuksköterskor, chefer och omvårdnadspersonal skapa bästa förutsättningar för individen. Du är en engagerad person som leder medarbetarna att tillsammans driva omställning till god och nära vård med fokus på hälsofrämjande och förebyggande arbete.  Administrationsteamet består av funktionerna planerare och samordnare. Teamets uppdrag är att arbeta med planering, samordning och schemaläggning för verksamheter inom HSL, äldreomsorg och funktionsstöd. Enheten har en geografisk spridning över hela Härjedalens kommun och du kommer att arbeta i nära samverkan med enhetschefer inom äldreomsorg, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. Som enhetschef ingår i uppdraget att bidra till den övergripande utvecklingen av planering, samordning och schemaläggning i samarbete med partners som resurscenter och kvalitetsteam. Rollen innefattar också stöd till den decentraliserade administrativa funktionen verksamhetsstöd genom att samordna gemensamma mötesforum, utbildningssatsningar samt stödja enhetschefskollegor i frågor som rör samordning och planering. Som enhetschef har du ansvar för såväl det operativa som strategiska arbetet och du leder och fördelar arbetet för dina medarbetare, du ansvarar för medarbetarnas arbetsmiljö och för verksamheterna och dess ekonomi.    Hälsning från din chef Din närmaste chef är Socialchef Anda Embretzen och Anda skickar följande hälsning till dig: Som din chef förväntar jag mig att du med moget ledarskap samverkar med chefskollegor och andra aktörer. Som deltagare i äldreomsorgens ledningsgrupp plockar du fram din kreativa sida och bidrar till ett framgångsrikt arbete. Jag tror på frihet under ansvar och du har modet att lyckas och tar lärdom om du skulle misslyckas. Av mig kan du förvänta dig ett tillitsfullt och relationellt ledarskap. Jag har stark tro på individen och att alla vill göra sitt bästa. Förväntningar som vi har på varandra ska vara tydliga och kommunicerade. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap, utvecklings- och förändringsarbete. Du är legitimerad arbetsterapeut eller fysioterapeut eller har annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du är väl bekant med att arbeta med IT-baserade schema-, planerings-, ekonomi- och dokumentationssystem. Du har B-körkort. Erfarenheter av liknande uppdrag är önskvärt. Personliga egenskaper Fundamentet för ditt ledarskap finner du i Härjedalens kommuns värdegrund: ”Jag är här för dem som bor, verkar i eller besöker Härjedalens kommun. Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet.” För att leva upp till värdegrunden behöver du känna ett starkt engagemang för uppdraget och ha ett tydligt medborgar- och medarbetarfokus. Din förmåga att samarbeta är mycket god och du har ett lösningsfokuserat arbetssätt med fokus på mål och resultat. Ditt ledarskap kräver såväl prestigelöshet som mod och du leder, styr och coachar utifrån ett utvecklande ledarskap.  Uppdraget ställer höga krav på flexibilitet och förståelse för helheten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag i ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt och där vi trivs på arbetet och tillsammans jobbar för Härjedalingarnas bästa! Du har möjlighet till friskvårdsbidrag och friskvård på arbetstid.  Du erbjuds chefsintroduktion samt ledarskapsutveckling och utbildningsinsatser inom aktuella verksamhets- och personalområden.   Kontaktinformation Anda Embretzen, Socialchef, 0680-17659, anda.embretzen@herjedalen.se Anneli Stenberg, Ombud Vision, 0680-16277 , anneli.stenberg@herjedalen.se Kenneth Bergman, Ombud Ledarna, 0680-16360, kenneth.bergman@herjedalen.se Arbetsplats Ringvägen 2 842 33 Sveg

Om jobbet hos Härjedalens kommun

Sista ansökningsdag
6 januari
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej