Meet a Group international AB logotyp

Erfaren Kredithandläggare till nischbank i centrala Stockholm

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.

För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


 
Arbetsbeskrivning Nu söker vi dig som är en erfaren och engagerad Kredithandläggare till ett uppdrag med start i januari och 11 månader framåt där möjlighet till överrekrytering kan finnas efteråt. Uppdraget är hos en nischbank som har kontor i centrala Stockholm. I rollen som Kredithandläggare ansvarar du för att hantera kreditbeslut och granskning av finansiering för villa, fritidshus och bostadsrätter till våra privatkunder på ett effektivt och strukturerat sätt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera granskning och fattande av kreditbeslut enligt gällande kreditinstruktioner samt interna och externa regelverk. Du kommer att arbeta med kredithandläggning genom att utföra kreditbedömningar, kreditbevakning av kunder, kundupplägg, bedömning av säkerheter och deras risknivåer samt affärsidéer och deras lönsamhet. Exempel på arbetsuppgifter:
  • Identifiera, rapportera och åtgärda risker i kreditprocessen samt säkerställa att processen är väldokumenterad och förenlig med interna policys, instruktioner samt extern lagstiftning.
  • Förstå bokslut och olika uppställningsformer för resultat- och balansräkningar samt analysera nyckeltal och säkerställa betalningsförmåga.
  • Utföra bankarbete med fokus på kreditbeslut för bolån, blancolån och kreditkort.
  • Bidra till att uppnå företagets mål om hög kreditkvalitet och sund kreditgivning.
  • Fungera som ”kompetensbärare” och dela med dig av kunskaper till övriga medarbetare.
Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har:
  • Minst 5 års erfarenhet av arbete inom bank och finans.
  • Tidigare erfarenhet av bolånehandläggning.
  • Swedsec bolånelicens.
  • Goda kommunikationsförmågor och förmåga att fatta affärsmässiga beslut.
  • En vana att fatta egna beslut med stor affärsmässighet.
Du är en person som trivs i en dynamisk och händelserik miljö. Du är professionell, proaktiv och har inga problem att hantera flera frågeställningar samtidigt. Vidare är du lösningsorienterad och har en positiv inställning med ett prestigelöst förhållningssätt. Ett professionellt kundbemötande och en stark känsla för service är självklart för dig. Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Agnes Hanberger, agnes.hanberger@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Om jobbet hos Meet a Group international AB

Sista ansökningsdag
18 december
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej