Funktionsansvarig WFM - verksamhetsfokus
Är du en problemlösare som drivs av effektivitet och kvalitet? Vill du vara en nyckelspelare i att förbättra och optimera våra processer inom Workforce Management (WFM)? Då kan vi vara rätt för varandra!
Om rollen
Som Funktionsansvarig WFM spelar du en avgörande roll i att säkerställa att vårt WFM-system används på bästa sätt för att stödja verksamhetens behov av bemanningshantering och rapportering. Du blir en del av vårt centrala WFM-team, som befinner sig i en spännande uppstartsfas där du får vara med och forma framtiden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Optimera användningen av WFM-systemet genom att identifiera och implementera bästa praxis och förbättringar.
• Samla in och analysera affärskrav från verksamheten för att säkerställa att system och processer möter behov.
• Utbilda användare och handleda superusers, så att alla arbetar effektivt med systemet.
• Ansvara för användaradministration och dokumentation, inklusive att hålla den uppdaterad och relevant.
• Driva förbättringsprojekt genom att identifiera och implementera nya arbetsmetoder.
Som länken mellan operativa team och det centrala WFM-teamet bidrar du till att optimera bemanningsprocesser och skapa värde för hela organisationen.
Din profil
Vi söker en driven och strukturerad person som har en förmåga att omsätta verksamhetens behov till konkreta lösningar. Du är en lagspelare med stark kommunikativ förmåga och trivs i en roll där du får kombinera analys med samarbete.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• Erfarenhet av att arbeta med bemanningssystem eller liknande IT-system.
• Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att hantera affärskrav.
• Förmåga att utbilda och stötta användare på olika nivåer i organisationen.
• Kunskap inom systemadministration och dokumentation.
• Erfarenhet av förbättringsarbete med fokus på processer och system.
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom IT, teknik eller ekonomi. Det är meriterande om du har erfarenhet från personalintensiv verksamhet. Vidare förutsätter tjänsten att du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en rolig och utmanande tjänst i ett globalt bolag där utvecklingsmöjligheterna är många.
Vår arbetsplats är hybrid och ger dig möjlighet att kombinera arbete på vårt fantastiska kontor i Arenastaden med arbete på distans. Vi har ett förmånspaket bestående av bland annat friskvårdsbidrag, lunchkort samt rabatter och erbjudanden på till exempel hotell. Sodexo uppmuntrar också sina medarbetare att engagera sig i aktiviteter som gynnar samhället varför samtliga medarbetare ges en (1) dag per år för volontärarbete. Till exempel kämpar Sodexo sedan många år tillbaka mot hunger och undernäring genom Stop Hunger.
Mer om Sodexo och vilka vi är:
• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tania Smelova, tania.smelova@sodexo.com
Ansökningar börjar behandlas i januari, sista ansökningsdag är 2025-01-19. Välkommen med din ansökan!
Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Om jobbet hos Sodexo AB
Sista ansökningsdag
19 januari
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej