SOS Alarm Sverige AB logotyp

Gruppchef med sjuksköterskekompetens Jönköping

På SOS Alarm får du en unik möjlighet att göra skillnad – varje dag, både för individ och samhälle. I en värld där trygghet inte kan tas för given, står vi alltid redo, dygnet runt, året om. Vi är en oberoende första kontakt i Sveriges trygghetskedja, den första kontakten i kritiska ögonblick, och vi samarbetar tätt med samhällets hjälpresurser för att skydda liv, egendom och miljö. Vi erbjuder dig inte bara en trygg och stabil arbetsplats med kollektivavtal och förmånliga anställningsvillkor, utan också en stark kultur präglad av engagemang, gemenskap och vilja att göra skillnad. Hos oss får du utvecklas i en arbetsmiljö som främjar balans och långsiktig utveckling, utan att kompromissa med din hälsa. Du blir en del av ett dedikerat företag som varje dag arbetar för ett säkrare Sverige. Här är varje arbetsdag meningsfull, och ditt arbete kan vara skillnaden som räddar liv. Vill du vara med?

Din roll som Gruppchef

I rollen som Gruppchef är du en av flera andra gruppchefer som tillsammans med Platschef utgör den lokala ledningsgruppen och leder såväl det strategiska som det operativa arbetet påcentralen.

Du är första linjens chef och chef för ett antal operativa medarbetare som har dygnsgående tjänst i olika roller, du utövar ett närvarande ledarskap och har en coachande roll, där du får varje enskild medarbetare att utvecklas. Du utövar också tillsammans med dina kollegor centralens kollektiva ledarskap och skapar goda förutsättningar för hela medarbetargruppen.

Dina arbetsuppgifter

Till dina arbetsuppgifter hör ett delegerat arbetsmiljöansvar, att hålla medarbetarsamtal, vara aktiv i schemaläggning tillsammans med bemanningsavdelningen, arbeta med kvalitetsuppföljning, kompetensförsörjning och rekrytering av nya operativa medarbetare. Medarbetarna arbetar med många olika tjänster; 112-mottagning, ambulansdirigering, larm och ledning av räddningsresurser, SOS-Sjuksköterska och Teamledare. Du ansvarar även för leverans mot verksamhetens mål tillsammans med dina kollegor där du kommer ha det lokala funktionsansvaret för en/flera av ovanstående tjänster/funktioner.

I tjänsten ingår intern samverkan både lokalt och nationellt samt med bolagets externa samverkanspartners.

Arbetstidens förläggning är i huvudsak dagtid men i din roll som Gruppchef kan du behöva arbeta flexibla tider som kväll, natt och helg, främst då dina medarbetare arbetar dygnsgående tjänst men det kan också bero på uppdrag och behov i verksamheten.

Vi erbjuder dig

Att vara Gruppchef inom SOS Alarm innebär goda utvecklingsmöjligheter och du får möjlighet att gå våra interna ledarutbildningar och andra utbildningar som utvecklar dig i rollen som chef och ledare inom bolaget. Du får även möjlighet att omge dig av engagerade kollegor med ett starkt engagemang med viljan att skapa ett tryggare Sverige för alla.

Vi söker dig som
  • är en inspiratör och ambassadör, har lätt för att engagera och involvera teamet, samt för att kommunicera i tal och skrift
  • drivs och motiveras av att jobba med och för människor.
  • har en god samarbetsförmåga och är en lagspelare som även har förmågan att arbeta självständigt
  • har intresse av att fördjupa dig i operativa processer för att kunna leda och utveckla verksamheten på ett effektivt sätt
  • har ett strukturerat arbetssätt, är kreativ och lösningsfokuserad
  • har ett driv där du bidrar till att utveckla en verksamhet i förändring
  • tar initiativ och kan driva frågor på olika nivåer i organisationen
Krav på utbildning för tjänsten
  • Legitimerad sjuksköterska
Vi tror att du har erfarenhet av
  • Förståelse för frågeställningar som uppkommer i en verksamhet som arbetar 24/7/365.
  • Goda kunskaper i Officepaketet.
Meriterande är
  • Erfarenhet som ledare med arbetslednings- och/ eller personalansvar.
  • Erfarenhet av att jobba med eller mot blåljusverksamhet eller larmcentral.
  • Relevant ledarskapsutbildning t. ex Organisation och ledarskap eller annat.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 16 mars.

Har du frågor? Kontakta Platschef Maria Lindkvist via maria.lindkvist@sosalarm.se alternativt på 0733-28 18 84.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

Om jobbet hos SOS Alarm Sverige AB

Sista ansökningsdag
16 mars
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej