Engbergs Förvaltnings AB logotyp

Hej, Redovisningsekonom!

Vill du vara med och staka ut framtiden för en väletablerad koncern i stark tillväxt?

Vill du ha en central roll i att utveckla och leverera högkvalitativa tjänster?

Vill du anta utmaningen att långsiktigt växa med oss?

Då borde du läsa resten av den här annonsen!

Engbergskoncernen befinner sig i en dynamisk utvecklingsfas med ambition att fortsätta växa utan att ge avkall på den välkända “Engbergsandan”. Vi behöver ytterligare en redovisningsekonom till en nyckelroll i denna resa. Hos oss är du en viktig kugge i en innovativ och framåtblickande miljö där din insats verkligen gör skillnad.

Koncernen genomsyras av entreprenörskap och innovationsvilja, genuin vänlighet, hållbarhetstänk och fokus på långsiktigt välmående för alla anställda.

Du kommer

• Ansvara för koncernens löpande bokföring och avstämningar

• Utföra ekonomiska analyser och rapportera till ledningen

• Ha en rådgivande funktion och arbeta med verksamhetsutveckling

• Hålla i bolagens månatliga resultatgenomgångar

• Upprätta månadsbokslut och delta i upprättandet av årsbokslut koncernens bolag

• Succesivt ta mer ansvar för och självständigt arbeta med bolagens årsredovisningar enligt K3

• Hantera skattedeklarationer och momsredovisning

• Delta aktivt i utveckling och förbättring av våra ekonomiska processer och rutiner

• Vara delaktig i budgetarbetet på bolags- och koncernnivå

• Leverantörs- och kundreskontra

• Samarbeta nära med kollegor inom ekonomi, i förvaltning och i koncernens övriga bolag

Du får

• en viktig nyckelroll i en koncern på frammarsch

• påverka och bidra till hela koncernens framtida utveckling

• ett sammanhang med högt i tak och korta beslutsvägar med öppen kommunikation där information och idéer delas fritt i koncernen

• en självklar plats i en familjär och inkluderande företagskultur där vi värdesätter hälsa, gemenskap och samarbete

• möjlighet att utöka din kompetens i ett företag som satsar på din utveckling

• en sund och hälsosam balans mellan arbete och fritid med tydliga gränsdragningar

Vi söker dig som

• Har en relevant utbildning inom ekonomi

• Har minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar

• Ser sambandet mellan noggrannhet och kvalitet

• Självständigt planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter utifrån ett helhetsperspektiv

• Har ett genuint intresse av ekonomi och problemlösning

• Har god kommunikationsförmåga och tycker om att arbeta tillsammans med andra för att nå gemensamma mål

Tidigare arbete i koncern är en stor fördel. Erfarenhet av lager, produktion med import/export är också meriterande.

Då vi är ett litet, sammansvetsat team är förståelse och ödmjukhet inför andras arbete och egenskaper, vänlighet och ett positivt förhållningssätt avgörande.

Om Företaget

Med hållbarhet i fokus, beprövad teknik och innovativ utveckling möter vi skogsindustrins framtida logistikbehov. Engbergs Förvaltnings AB stöttar koncernens övriga bolag inom ekonomi, HR och KMA och är moderbolag till: Engbergs Transportsystem AB, Hydraulteknik AB, Edilog Sweden AB, Engbergs Maskiner och Engbergs fastigheter med totalt ett hundratal anställda.

Övrigt och ansökan

Tjänsten är på 100%, vårat kontor ligger i Timrå och tillträde sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal.

Ansökan ställs till efab-rekrytering@engbergs.se

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart vi träffat rätt – så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kontaktperson: Ewa Eriksson, HR-samordnare, 060-51 55 99.

Observera att vi inte är intresserade av att bli kontaktade av externa rekryteringsföretag eller andra leverantörer av tjänster.

Om jobbet hos Engbergs Förvaltnings AB

Sista ansökningsdag
10 april
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej