OnePartnerGroup Jämtland AB logotyp

Hilleberg söker Executive Assistant

Vi söker nu en Executive Assistent till Hilleberg The Tentmaker

 

Som Executive Assistant hos Hilleberg har du en central roll där du stöttar platschef i operationella arbetsuppgifter med huvuduppgift att koordinera koncernens produktionsplanering. Du stöttar även övriga managers och säljavdelningen med administrativa uppgifter. Du har styrkor inom administration, samordning, uppföljning, där din förmåga att organisera, kommunicera och prioritera är avgörande.

Rollen innebär en bred palett av arbetsuppgifter för både det lokala kontoret samt för koncernen. Din vardag kommer att präglas av varierade uppgifter vilka är; koordinera och uppdatera produktionsplanering, löpande dialog med leverantörer, behovsanalyser, utvärdering av frakter, kontorsinköp, förorderhantering, koordinera interna och externa tältturer, prisjämförelser och rapportering till myndighet. Hilleberg är ett litet företag som arbetar i team mot ett gemensamt mål, därför kan det vid vissa tillfällen vara nödvändigt att hjälpa till med olika arbeten inom företaget.

Om dig

Du är strukturerad, analytisk och har en naturlig känsla för att skapa ordning och effektivitet. Rollen passar dig som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och kan hantera flera parallella arbetsuppgifter utan att tappa fokus. Du är en lagspelare som gillar att samordna information, ta egna initiativ och driva ditt arbete självständigt.

Exempel på uppgifter:

Produktionsplanering:

  • Koordinera och uppdatera produktionsplanering på lokal – och koncernnivå
  • Analytisk uppföljning och säkerställande av produktionsflöden
  • Hantera kommunikation med leverantörer
  • Kontroll av lagerstatus, frakt- och tullvillkor samt intrastatrapportering

Ledningsstöd:

  • Intern koordinator, samordning av möten och information
  • Stöd i administrativa HR-relaterade uppgifter och personalaktiviteter
  • Projektledning och uppföljning av interna initiativ
  • Rapportering, analys och utveckling av administrativa rutiner
  • Inköpsstöd och löpande prisrevidering
  • Upprättande av beslutsunderlag, rapporter och analyser

Administrativ support till säljteamet:

  • Administrera och uppdatera information i interna och externa system
  • Koordinera vid planering av mässor, kundresor och marknadsföringsaktiviteter
  • Hantering av säljmaterial och assistera vid förorderhantering
  • Hantering/städning av säljlager inför och efter mässor och event

Om Hilleberg

Hilleberg the Tentmaker AB är ett familjeföretag som i över 50 år har utvecklat, tillverkat och sålt tält av högsta kvalitet. Över hela världen är Hillebergs produkter förstahandsvalet för krävande tältanvändare och professionella äventyrare. Tälten är konstruerade med optimal balans mellan pålitlighet, hanterbarhet, mångsidighet, livslängd, komfort och låg vikt.

Huvudkontoret finns på Frösön och härifrån sköter vi bland annat produktutveckling och försäljning inom Europa. Från kontoret i Seattle hanterar vi marknadsföring och marknaderna utanför Europa. Företaget har även produktionsbolag i Estland.

Vad händer när du har sökt tjänsten?

I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup Jämtland och söker tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Christoffer Sjöstedt (VD) på +46 63-194387 alternativt christoffer.sjostedt@onepartnergroup.se

I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Om jobbet hos OnePartnerGroup Jämtland AB

Sista ansökningsdag
5 januari
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej