Surahammars kommun logotyp

HR- assistent till HR-enheten

Surahammars kommun är en kommun i förändring. Här har vi närhet till både landsbygd och storstad. Här finns drivkraften att växa, förändras och utvecklas. Det är därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du en del av en prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande och alltid meningsfullt. Välkommen hit! HR- och kommunikationsavdelningen på Surahammars kommun stödjer hela kommunkoncernen i HR och informationsfrågor men styr också genom att arbeta fram och förvalta gemensamma HR- och informationsprocesser. Avdelningen består av HR-chef, två HR-konsulter, en HR-administratör och en kommunikatör. ARBETSUPPGIFTER Surahammars kommun söker en HR-assistent som kan stödja vår HR-avdelning med en mängd olika administrativa och operativa uppgifter. Som HR-assistent kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att våra HR-processer fungerar smidigt och effektivt. Du kommer att arbeta nära HR-chefen och andra teammedlemmar för att hantera dagliga HR-uppgifter, inklusive personaladministration och medarbetarservice. Du är spindeln i nätet mellan den externa löneavdelningen och verksamhetens chefer och medarbetare.  Din förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och din uppmärksamhet på detaljer kommer att vara avgörande för att lyckas i denna roll. Vi värdesätter en positiv attityd och en vilja att lära sig och växa inom HR-området. Om du är en organiserad och kommunikativ person med ett intresse för HR, kan detta vara den perfekta möjligheten för dig att utveckla din karriär. Det är viktigt att du har ett servicefokus där både medarbetarens och chefens behov tillgodoses såväl som lönespecialisternas behov av korrekta underlag och uppgifter. Du är också verksamhetens huvudanvändare i flera system som WinLas, Personec P och Time Care schemaläggningssystem samt stödja chefer och HR i arbetet med det digitala personalarkivet KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en gymnasieutbildning utbildning inom det samhällsvetenskapliga området, meriterande är det om du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom HR, lön eller personaladministration. Vi ser gärna att du har erfarenhet av eller snabbt kan sätta dig in i system såsom WinLas, Personec P och Time Care, samt att du har en god digital kompetens och vana att arbeta med digitala personalarkiv och andra HR-system. Som person är du strukturerad och har en god organisationsförmåga för att hantera ett varierat och hektiskt arbetsflöde. Du har en stark kommunikativ förmåga och kan samarbeta smidigt samt tydligt klargöra policys och förändringar. Med empati förstår du medarbetarnas behov och perspektiv, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta nära HR-konsulter och HR-chef. ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Om jobbet hos Surahammars kommun

Sista ansökningsdag
6 april
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej