Uddeholms AB logotyp

HR Business Partner

Uddeholm är inne i en omfattande förändringsresa som omfattar såväl produktion som stödfunktioner. För HR-avdelningens del betyder det att vi behöver tänka nytt och utveckla såväl våra administrativa som stödjande processer.

Grunden i förändringen är en resa mot en värderingsstyrd organisation där medarbetar- och ledarskap står i fokus. För en industri men drygt 355-årig historia innebär detta både möjligheter och utmaningar vilket ställer krav på kreativitet, uthållighet och entusiasm hos HR-avdelningen, både i operativt och strategiskt arbete. Vill du vara med i vår förändringresa? Då kan det här vara en tjänst för dig!

Din roll

I din roll som HR Business Partner arbetar du i HR-team med löne-/HR-administratörer. Varje HR-team stöttar sina ledningsgrupper i organisationen. Du hanterar i alla typer av HR-frågor vilket kan innebära coaching i ett värderingsbaserat ledarskap blandat med såväl stöd i rekryterings- och rehabiliteringsprocesser som arbetsrättsliga frågor.

I din roll ingår det också att arbeta med HR-strategiska frågor tillsammans med dina kollegor på avdelningen.

HR-avdelningen på Uddeholm vill ständigt utmana konventioner för att vara en attraktiv arbetsgivare för värderingsdrivna, engagerade och kompetenta medarbetare. Detta ger dig som HR Business Partner en stor möjlighet att utvecklas och bidra till utveckling på företaget. Exempelvis att arbetar vi just nu med att utveckla ett lönesystem där lön drivs av våra värderingar och önskade beteenden.

För att säkerställa att vi kommer att attrahera framtidens medarbetare är flera spännande samarbeten under utveckling tillsammans med olika lärosäten, till exempel lokala gymnasieskolor, Bergsskolan och KTH. Du får tillsammans med dina kollegor möjligheten att strategiskt utveckla kontakten med de olika lärosätena.

Uddeholms AB ingår i den österrikiska koncernen voestalpine. Du kommer därför att få ett internationellt kontaktnät för erfarenhetsutbyte inom HR-området.

Som HR Business Partner ingår du i ett team på fyra, där du är underställd HR-chef. Totalt arbetar tio personer på avdelningen.

Placeringsort Hagfors med möjlighet till visst distansarbete, kanske från vårt Karlstadkontor eller annan plats när arbetet så tillåter. Som en del av HR-avdelningen är det viktigt att du är på plats största delen av tiden.

Din profil

För att lyckas i rollen är du som person är nyfiken, initiativtagande, flexibel och. Du tycker om att gå från diskussion till handling och ser samarbete som en genväg till resultat.

HR är en ”förtroendebransch” därför är det viktigt att du gillar och känner dig trygg i interna och externa kontakter.

Du har en kandidatexamen från Personal- och arbetslivsprogamet eller likvärdig utbildning samt 3-5 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat med HR inom en större industri men vi är också intresserad av dig som är nyfiken av en ny bransch.


Information och ansökan

Vid frågor angående tjänsten ber vi dig att kontakta Annica Ejnermark på mail annica.ejnermark@uddeholm.com. Sista ansökningsdag är 9 mars, men urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så sök så snart som möjligt. Skicka in din ansökan via länken nedan (vi tar inte emot ansökningar på mail).

Om jobbet hos Uddeholms AB

Sista ansökningsdag
9 mars
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej
Kommunvapen för Hagfors
Att bo i Hagfors kommun innebär att leva i Värmlands läns skogliga hjärta. Världsberömda Monica Zetterlund hade sina rötter i Hagfors och det är ett område som inspirerar. Kanske är det därför Hagfors inofficiellt har slogan ”modigt folk” och som lockar att flytta till. Hagfors kommun har runt 11 500 invånare, runt hälften bor i central-och tätorten Hagfors. Det finns sex tätorter till varav Ekshärad och Uddeholm är de två största. Tack vare sin behändiga storlek och variation finns det något för alla som vill bo i Hagfors. Så här kan du bo i Hagfors kommun I Hagfors kommun finns det möjligheter [...]