Grums kommun logotyp

HR-specialist till Grums kommun

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Då en av våra HR-specialister flyttar till annan ort söker vi hennes efterträdare! Vill du bli en av oss? Grums kommuns HR-funktion består av två HR-specialister, fyra lönehandläggare inkluderat systemansvar samt fyra bemanningskoordinatorer och HR-chef. Att vi alla arbetar för Grums kommuns bästa och för att ge god service och stöd till chefer och medarbetare är för oss självklart! Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en driven och erfaren HR-specialist som vill fortsätta kommunens viktiga arbete inom arbetsmiljö, rehabilitering och kompetensförsörjning. Ditt uppdrag kommer ha fokus på att driva och utveckla detta arbete samt fungera som kvalificerat stöd till våra chefer och medarbetare. I din roll kommer du att ha många olika kontakter, både internt och externt, till exempel med chefer, fackliga representanter, företagshälsovård och Försäkringskassan. Du kommer att genomföra utbildningsinsatser inom dina områden samt informera om regler, rutiner och annat, både skriftligt och inför grupp. I ditt uppdrag kommer du utveckla processer och rutiner samt ansvara för IT-stödsystem kopplade till dessa processer, exempelvis rekryteringssystem och rehabiliteringssystem. Du kommer också arbeta med att ta fram statistik, enkäter och annan löpande administration inom HR-området. Förutom att ha fokus på ovanstående områden kommer du självklart också få arbeta med andra HR relaterade frågor tillsammans med dina kollegor på HR-funktionen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete där du självständigt drivit olika processer, gärna inom arbetsmiljö, rehabilitering eller kompetensförsörjning. Det är meriterande om du har arbetat i offentlig sektor och har erfarenhet av tjänstedesign och medarbetarinvolvering som arbetssätt.  För att lyckas i rollen behöver du vara förtroendeskapande, kommunikativ, självgående och flexibel. Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga och goda kunskaper i att använda Office365 och andra HR-system samt intresserad av hur vi kan ta in AI i HR arbetet.    Giltigt B-körkort är ett krav. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Om jobbet hos Grums kommun

Sista ansökningsdag
3 mars
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej