AxÖ Consulting AB logotyp

Husvärd till LeBo/LeKo med driftteknisk kompetens

Om jobbet  LekebergsBostäder AB (LeBo) och Lekebergs Kommunfastigheter AB (LeKo) är allmännyttiga bostads- och fastighetsbolag vars uppdrag är att med affärsmässiga principer främja kommunens lokal- och bostadsförsörjning. LeBo har ett flertal fastigheter runt om i Lekebergs kommun som inrymmer ca 430 lägenheter och LeKo har verksamhetslokaler om ca 43 000 kvm. Hela koncernen omsätter ca 110 miljoner kronor om året och ägs av moderbolaget Lekebergs kommunala Holding AB, som i sin tur är helägt av Lekebergs kommun. Totalt arbetar ca tio personers i bolagen och som medarbetare inom LeBo/LeKo blir du en del av ett familjärt arbetslag. Bolagets kontor är beläget i centrala Fjugesta med goda möjligheter till pendling med både bil och kollektivtrafik. Till detta samhällsviktiga bolag söker vi nu en drifttekniker/husvärd. Välkommen med din ansökan! Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen sköts av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos kund. Dina arbetsuppgifter  Hos LeBo/LeKo kallas medarbetare som arbetar med drift, underhåll och vaktmästeri för Husvärdar. Som Husvärd har du en viktig roll i att fortsätta hålla fastigheterna i gott skick och driva på för en alltmer effektiv och modern drift. Då bolaget förvaltar kommunens verksamhetslokaler så som förskolor, skolor och äldreboenden ingår även dessa i vårt ansvarsområde där service och ett vänligt bemötande är av stor vikt. Du kommer att ansvara för allmänt fastighetsarbete, t ex - ronderingar. - inre- och yttre fastighetsarbeten. - åtgärda felanmälningar. - kontakt, styrning och uppföljning av entreprenörer. - inköp av visst material. - skötsel av bilar och utrustning som ingår i den dagliga verksamheten. Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara att delta i möten och besiktningar, systematiska kontroller och avläsningar samt tillsyn av brandlarm. Ingen dag är den andra lik och arbeten kan delegeras från förvaltaren.  Du ingår i en grupp om ca 5 medarbetare som tillsammans ansvarar för skötsel, drift och underhåll av bolagens fastigheter. Rollen utgår från bolagets fina kontorslokaler i Fjugesta. Viss beredskap ingår i tjänsten.  Dina kvalifikationer Vi tror att du som söker har: - Utbildning inom driftteknik, fastighetsservice eller motsvarande, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Bred kunskap inom fastighetstekniska områden.  - Några års relevant arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet av brandlarm, gärna även brandskyddsrondering. - God datorvana och förmåga att dokumentera i relevanta system.  - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift - B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av liknande roll. Goda kunskaper om styr- och reglerteknik samt energioptimeringar inom fastighetsområdet är starkt meriterande. Dina personliga egenskaper Som person är du pålitlig och du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Ordning och reda är viktigt för dig, varför du driver ditt arbete på ett strukturerat sätt och utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet. Du har en god känsla för service och gör kloka prioriteringar av inkomna ärenden, och kommunicerar dessa med berörda parter på ett sätt som inger förtroende. Du tycker om att ha kontakt med såväl hyresgäster som kollegor och entreprenörer. Du är positiv, självgående och trivs när du får jobba med problemlösning. Vi ser gärna att du har ett intresse för ny teknik och kan komma med idéer kring hur dessa kan bidra till att utveckla verksamheten och förbättrade arbetssätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.  Information och ansökan Låter det som en roll som skulle passa dig? Skicka in ditt CV och personliga brev redan idag och berätta varför just du är rätt för rollen. Sista ansökningsdag är den 20 november 2024, men vi jobbar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillträde önskas ske omgående eller enligt överenskommelse. Har du frågor om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Rosén på kajsa.rosen@axoconsulting.se eller på 072-398 02 67. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan. 

Om jobbet hos AxÖ Consulting AB

Sista ansökningsdag
20 november
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Ja