Rasulson Consulting AB logotyp

IT-konsult inom test – Karlstad

Vi söker en IT-konsult inom testning för ett uppdrag hos Karlstad Kommun!

Uppdragets innehåll:

Konsulten ska planera, leda och dokumentera testprocesser samt delta i och följa upp testarbetet. Arbetet omfattar bland annat acceptans-, system- och regressionstester. En viktig del är att bidra med kunskap om hur krav kan utformas med fokus på testbarhet och att säkerställa att leveranser uppfyller de fastställda kraven.

Uppdraget kräver god social förmåga, ett strukturerat arbetssätt och förmåga att se helheten. Du behöver även kunna arbeta självständigt och vara driven i ditt arbete.

Efterfrågade kompetenser:

Konsulten bör ha lång erfarenhet av test och testledning, samt vara van vid att arbeta agilt. Goda kunskaper i Azure DevOps är ett krav, och erfarenhet av ReQtest eller liknande testverktyg är meriterande.

Vi söker en konsult på kompetensnivå 3, vilket innebär:

Kunskap: Hög kompetens inom test och testledning.

– Erfarenhet: Vanligtvis 4–8 års erfarenhet inom området.

– Ledning: Kan ta ansvar för mindre grupper.

– Självständighet: Klarar av att driva arbetet på egen hand.

Krav och meriter:

– Erfarenhet av testarbete i utvecklingsteam.

– Tidigare erfarenhet av att leda testprocesser.

– Erfarenhet av agilt arbetssätt.

– Kompetens inom Azure DevOps.

– Erfarenhet av ReQtest eller motsvarande verktyg är ett plus.

Personliga egenskaper:

Du behöver vara serviceinriktad, samarbetsvillig och pedagogisk. Att ha tålamod och kunna förklara saker på ett pedagogiskt sätt är viktigt, särskilt när du arbetar i grupp eller med kunder. Det är även viktigt att kunna leverera inom utsatta tidsramar.

Om jobbet hos Rasulson Consulting AB

Sista ansökningsdag
1 november
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej
Kommunvapen för Karlstad