KUNDKOORDINATOR med fokus på offert och kalkylering - LEBA AB
Vi kan pulverlackering. Över 40 års erfarenhet och en obändig vilja att bli den snabbaste aktören på marknaden har givit oss en ledande position i Norden. En ansenlig mängd gods passerar genom Leba varje dag. Med åtta separata lackeringsprocesser är det enkel matematik att räkna ut att vi är en extremt flexibel pulverlackerare. Dessutom står våra maskiner aldrig helt still, några av dem körs varje natt för att bibehålla en hög servicenivå mot våra kunder. Läs gärna mer om oss på www.leba.se.
Vår framgång bygger på samarbete och gemensamma målsättningar, där sammanhållning, flexibilitet och kundfokus genomsyrar allt vi gör. Med omtanke och engagerade medarbetare som levererar hög servicenivå blir vi det naturliga valet som leverantör och arbetsgivare. Nu söker vi dig som vill växa med oss!
Som KUNDKOORDINATOR hos oss blir du en nyckelspelare som ansvarar för att skapa och hantera offertunderlag, med ett starkt fokus på kalkylering och prissättning. Du fungerar som en viktig länk mellan kunder och vår interna organisation, där du både rådgör och vägleder för att hitta lösningar som möter kundens behov samtidigt som de anpassas till våra produktionsförutsättningar. I rollen ansvarar du för att sammanställa och administrera offerter, där du utgår från vårt grundsortiment och anpassar det till kundunika lösningar. Du säkerställer att alla detaljer i offerterna stämmer överens med både kundens krav och våra interna processer. Arbetet innebär nära samarbete med sälj, produktion/kvalitet och logistik, där du får tillgång till stark erfarenhet och kompetens. När du är trygg i din roll kan du även stötta upp med att säkerställa att alla underlag är korrekta inför slutfakturering. Detta innebär att granska arbetsordrar och kontrollera eventuella tillägg, såsom emballage eller specialanpassade lösningar, som tillkommit under processen. Vid uppstart får du en introduktionsplan och verksamhetsgenomgång som är helt anpassad efter dig och dina behov. Du deltar i våra dagliga produktionsmöten, är en del av vårt säljteam och rapporterar direkt till vår Försäljningschef/VD, som du också samarbetar nära med i den dagliga verksamheten.
Här får du en betydelsefull roll där du blir en del av hela arbetsprocessen, med samarbeten som en självklar grund. Vår kultur, byggd på flexibilitet och rörlighet, gör att vi når våra gemensamma mål som ett starkt lag.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har en stark administrativ förmåga och en serviceinriktad inställning. Du har erfarenhet från en administrativ eller kundorienterad roll och drivs av att skapa bra lösningar för våra kunder. Som person är du strukturerad och trivs med att ha koll på detaljer, samtidigt som du har förmågan att vara flexibel i ditt arbetssätt när det behövs. Eftersom rollen innebär nära samarbete med både interna och externa parter är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att skapa och underhålla relationer. Du tycker om att ta egna initiativ och har en lösningsorienterad inställning till det du gör. För att lyckas i rollen krävs också att du är van vid att hantera ett högt tempo och har förmågan att prioritera och planera ditt arbete effektivt. Det är en självklarhet för dig att samarbeta med andra, och du trivs i en organisation där vi arbetar mot gemensamma mål och en stark teamkänsla.
Välkommen med din ansökan!
KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar LEBA med FindMood. Du ansöker till tjänsten med CV och Personligt brev på www.findmood.se, vi räknar med att påbörja urvalsarbetet under vecka 4. Ansvarig rekryterare till denna tjänst är Sanna Thituson, hör gärna av dig med frågor under processens gång till sanna@findmood.se eller 070-23 63 925. Önskar God Jul & Gott Nytt år!
Om jobbet hos FindMood HB
Sista ansökningsdag
21 januari
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej