Nämndsekreterare
Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som idag har cirka 7 600 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 600 medarbetare.
Valdemarsviks kommun söker nu en nämndsekreterare till det viktiga arbetet på vår kansliavdelning. Kansliet har ett spännande uppdrag där vi möter medborgare och våra förtroendevalda i vår vardag. Kansliet stödjer samtliga medarbetare och normerar processer för hela den kommunala organisationen inom avdelningens kompetensområde. Här får du en unik möjlighet att bidra till den politiska beslutsprocessen och vara ett stöd för våra förtroendevalda och tjänstepersoner.
Kansliet består av ett team på fem personer och präglas av delaktighet och öppenhet. Kanslichefen är din närmaste chef.
ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare ansvarar du främst för sekreterarskap i stöd- och omsorgsutskott, barn- och utbildningsutskottet, demokratiberedningen och det kommunala tillgänglighetsrådet. Du samarbetar nära kommunsekreterare och ni täcker för varandra vid behov. Du är med och sköter administrativa uppgifter som växel, reception och ärendehantering vilket ger en varierad arbetsdag med möjlighet att ständigt utvecklas.
Här får du arbeta i en stimulerande miljö där du både individuellt och i samspel med kollegor har ett ansvar att utveckla, effektivisera och förbättra de processer du arbetar i.
KVALIFIKATIONER
Vem är du?
• Du trivs med att arbeta självständigt men också som en del av ett engagerat team.
• Du är strukturerad, ansvarstagande, analytisk och skapar och förvaltar goda relationer såväl internt som externt. Det är självklart för dig att ge bra service.
Du som söker har;
• Lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Goda it-kunskaper och lätt för att sätta dig in i nya frågor.
• Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift. Du producerar dokument av hög kvalitet med ett enkelt och lättbegripligt språk.
Meriter
Erfarenhet från kommunal förvaltning, gärna med motsvarande arbetsuppgifter och/eller god kunskap om den lagstiftning som styr vårt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi erbjuder dig;
• Ett varierat och intressant arbete
• Möjligheter till personlig kompetensutveckling
• Flextid, friskvård och rökfri arbetstid
• Distansarbete när verksamheten tillåter
Låter detta jobb intressant? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt härliga gäng! Urval sker löpande, så vänta inte för länge sista ansökningsdag är den 17 november.
Frågor i rekryteringen kan även hanteras av kommunsekreterare Jasmina Kovacevic, jasmina.kovacevic@valdemarsvik.se 0123- 194 78 samt arbetsledare Caroline Starkås, caroline.starkas@valdemarsvik.se 0123-193 88.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om jobbet hos Valdemarsviks kommun
Sista ansökningsdag
17 november
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej