REGION KRONOBERG logotyp

Ortopedkliniken söker medicinsk sekreterare till Växjö!

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Är du en medicinsk sekreterare som vill ha ett intressant arbete och utvecklas i din yrkesroll? Är du nyfiken på den medicinska administrationen? Tycker du att det är viktigt med arbetskamrater som trivs och har roligt ihop? Välkommen att söka till oss! Variation, spännande arbetsuppgifter, möjlighet att styra sina arbetsuppgifter, lösningsfokus och teamarbete, det är så våra medicinska sekreterare beskriver sitt viktiga arbete i Region Kronoberg. Hos oss får du goda möjligheter att utvecklas som person och inom din profession. Ortopedkliniken bedriver specialistvård i Växjö och Ljungby. Inom ortopedkliniken i Växjö arbetar de medicinska sekreterarna med vårdadministration inom ortopedkliniken och akutgeriatriska kliniken. Vi är måna om din fysiska och psykiska arbetsmiljö och erbjuder dig en ergonomiskt utformad arbetsplats och trevliga kollegor som skapar en god gemenskap. Som nyanställd får du handledare som ger dig introduktion i arbetet och finns som ett stöd för dig. Några av oss arbetar delvis på distans. ARBETSUPPGIFTER Sekreterargruppen har tillsammans uppdraget att möta klinikernas behov av vårddokumentation och administrativt stöd. Arbetsuppgifterna är varierande och innehåller bland annat journalskrivning, remisshantering, tidbokning, telefonservice, hantering av kvalitetsregister samt diagnoskodning, på både mottagning och vårdavdelning. Har du intresse för att ta ett större ansvar, för att utveckla och arbeta med andra administrativa uppgifter ges du möjlighet hos oss. Vi erbjuder dig personlig utveckling utifrån din ambition och erfarenhet. Vad brinner du för? KVALIFIKATIONER Yrkesutbildningsexamen som medicinsk sekreterare. Uppvisande av examensbevis som medicinsk sekreterare.  Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör/ läkarsekreterare och har goda kunskaper inom IT och i svenska språket. Du ser utvecklingsarbete som en naturlig del i vardagen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i Cambio Cosmic och utbildning i diagnosklassificering, men det är inget krav. Du har en betydelsefull roll hos oss. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter med patienter, andra enheter och yrkeskategorier, värderar vi att du har ett gott bemötande, god kommunikativ förmåga och kan ge god service. Du behöver vara öppen för utmaningar, flexibel, kunna koordinera, ha en blick för detaljer och lösa oförutsedda händelser. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om jobbet hos REGION KRONOBERG

Sista ansökningsdag
3 februari
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej