Payroll Consultant till Kontek
På Kontek har vi en gemensam passion för lön och HR processer! Vi inkluderar smart teknik i lönearbetet och erbjuder helt webbaserade, flexibla lösningar för löneadministrationen. Våra program hjälper tusentals företag och organisationer till en smidigare lönehantering. Nu finns chansen för dig som vill fortsätta utveckla dig och din passion för lön tillsammans med oss i rollen som Lönekonsult.
ARBETSUPPGIFTER
Som Payroll Consultant på Kontek tillhör du avdelningen Outsourcing där vi hanterar våra kunders löneprocesser och utbetalningar, från början till slut. Här jobbar cirka 50 engagerade konsulter tillsammans för att skapa en payroll experience i världsklass.
Hos oss är Tech in our DNA, vilket innebär att smarta processer och smart teknik är en självklar och avgörande del för att kunna leverera över tid. Vi tror på att kombinera spetskompetens inom löneområdet med tekniken för att skapa maximalt värde för våra kunder. Det pratar vi mycket om på Kontek och det behöver vara självklart för dig att se och förstå det skiftet vi nu är mitt i för att du ska trivas hos oss.
I rollen har du huvudansvaret för lönehanteringen åt cirka 10 kunder, med variation beroende på kollektivavtal och antalet medarbetare. Givetvis arbetar du i vårt eget löneprogram, Kontek Lön. (Som för övrigt har ett fantastiskt nps på +59!!, vem vill inte jobba i ett sånt grymt program?). Du är kundens självklara kontaktperson och utför deras löneberedning och löpande lönearbete, tillämpar arbetsrätt och avtal i arbetet och sammanställer underlag och rapporter. Du coachar kunderna utifrån kunskap om lagar, regler och kollektivavtal. Arbetet varierar i intensitet över månaden, vilket innebär ett stundtals högt tempo. Du arbetar självständigt men det fina hos oss är att vi är så många som brinner för samma sak och det finns alltid en kollega att bolla frågor och problem med.
KVALIFIKATIONER
Förutom att du givetvis delar vår passion för teknik och lön söker vi dig med minst ett par års arbetslivserfarenhet inom lön och hantering av kollektivavtal. Vi ser gärna att du har utbildning och det är meriterande om du även har jobbat med ekonomi- och/eller personaladministrativa frågor. Du hanterar svenska och engelska väl i både tal och skrift.
Du är nyfiken på ny kunskap och tar egna initiativ för att lära dig. Du har en förmåga att analysera och är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Då arbetsbelastningen varierar över månaden är det viktigt att du har fallenhet för att prioritera och koordinera dina arbetsuppgifter.
Kärleken till kundmötet är a och o för att trivas i rollen. Du kan det där med att skapa och förvalta relationer, och balanserar tydliga förväntningar med en service i världsklass med fingertoppskänsla.
Vi är i ständig rörelse framåt, och söker dig som drivs av och gillar förändring. En av våra grundvärderingar Vi bryr oss innebär att agera schysst. Här spelar du och din attityd och kommunikativa förmåga givetvis en stor och avgörande roll för Konteks framgång och vår gemenskap. Vi vill ha roligt tillsammans och det hoppas vi att du också vill:)
Tjänsten har placering i Ljungby, men givetvis har du som vill möjlighet att arbeta en viss del på distans. Tack vare vår flexibla hybridkultur balanserar du som vill veckan mellan kontor och distansarbete. Vi vet att många uppskattar det och att det skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv. Så tveka inte att söka även om du bor en bit bort från Ljungbykontoret. Som medarbetare på Kontek blir du en viktig resurs och får möjlighet att göra skillnad. Kontek är mitt i en spännande resa där du och din erfarenhet blir en viktig del.
Är du den vi söker?
Vi ser fram emot att få veta mer om dig! Du behöver dock inte lägga tid på att skriva ett personligt brev. Däremot förväntar vi oss ett uppdaterat CV samt att du svarar på de frågor som du får till dig per automatik när du ansöker. Vi kikar på alla ansökningar efter det att ansökningstiden har gått ut.
Vi hörs!
ÖVRIGT
På Kontek har vi en gemensam passion för lön och HR processer. Våra smarta webbaserade och flexibla lösningar hjälper tusentals arbetsgivare till en enklare vardag. Med våra 90 år inom branschen kan vi stoltsera med en grym förmåga att anpassa oss till nya utmaningar och en unik och bred kompetens.
Vi är ca 170 medarbetare med huvudkontor i Ljungby. Men givetvis har du möjlighet att arbeta en viss del på distans. Hos oss balanserar du som vill veckan mellan kontor och distansarbete. Vi vet att många uppskattar det och att det skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv.
Kontek är en del av Visma, en internationell koncern som totalt består av cirka 200 bolag. Tack vare det finns också riktigt goda utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga förmåner. Vi har dessutom roligt tillsammans och bygger vår gemenskap på flera olika sätt under året.
Om jobbet hos Kontek Lön AB
Sista ansökningsdag
12 januari
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej