Personliga assistenter - Möjlighet till samordnarroll
OP Assistans söker nu engagerade och empatiska personliga assistenter för att förstärkavåra team i Ockelbo. Som assistent hos någon av våra kunder kommer du att möta en omväxlande och meningsfull vardag där du verkligen kan göra skillnad i någons liv. För rätt person finns möjlighet till en samordnarroll.
Om tjänsten:
Som personlig assistent hos oss kommer du att stötta våra kunder i deras vardag, vilket kan innefatta allt från personlig omvårdnad och hjälp med vardagssysslor till att följa med på aktiviteter. Hos de allra flesta av våra kunder arbetar man dygnspass med väntetid. Vilket innebär att du kommer att jobba under dygnets alla timmar. Dag som natt.
Omfattning:
Vi söker både ordinarie personal och timvikarier som kan hoppa in vid behov. Arbetstiden är förlagd på dygnspass med väntetid.
För rätt person finns även möjlighet att utvecklas inom organisationen och ta en samordnarroll. Som samordnare har du ett större ansvar i din arbetsgrupp och hanterar till exempel kundens schema, rekrytering av ny personal och viss planering i tätt samarbete med din närmaste uppdragschef. Du har ett större ansvar kring arbetsplatsträffar och fungerar som ett stöd för såväl assistenter som eventuella anhöriga.
Vi söker dig som:
Har ett stort hjärta och vill arbeta med människor
Är lyhörd, flexibel och har en positiv inställning
Har god kommunikationsförmåga och kan samarbeta väl med kunder och kollegor
Gärna har erfarenhet inom vård och omsorg (men det är inget krav, vi lägger störst vikt vid personlig lämplighet)
Gärna har körkort och tillgång till egen bil
Kan arbeta dygnspass och på rullande schema
Vi erbjuder:
En trygg anställning med kollektivavtal
Ett nära samarbete med ett engagerat team
Friskvårdsbidrag till alla anställda. Både ordinarie personal och timvikarier
Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar
OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Dalarna, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle.Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se
För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.