SCA Wood AB logotyp

Produktionsingenjör till Rundviks sågverk

SCA Wood AB En hållbar arbetsplats Vill du arbeta med förbättring och utveckling i en organisation med korta beslutsvägar? Nu söker vi en Produktionsingenjör till Rundviks sågverk. Rundviks sågverk ligger precis vid kusten i Nordmalings kommun och har en produktionskapacitet på ca 330 000 kubikmeter om året. I Rundvik finns även ett hyvleri som årligen producerar ca 90 000 kubikmeter vidareförädlade trävaror. Vi befinner oss i en investerings- och utvecklingsfas för att fortsätta driva utveckling av sågverket. Vill du utvecklas och tänka nytt så kommer du att trivas hos oss, för vi ger alla möjlighet att nå sin fulla potential. Vi vet att det är människorna som gör framgångarna! Din nästa utmaning Som Produktionsingenjör är ditt huvudsakliga ansvar att både initiera och systematiskt arbeta med förbättringar inom verksamheten. Det sker bland annat genom att driva utvecklingen av metoder och rutiner inriktade på arbetsmiljö, kvalitet, ekonomi och drifttillgänglighet. Du har ett nära samarbete med avdelningscheferna, operatörer och underhållsavdelningen för att utveckla och förbättra produktiviteten och verksamheten, alltid med säkerhet i fokus. Du stödjer dessa i den dagliga driften genom att utföra riskanalyser och uppföljning gällande anläggning och arbetssätt. Du kommer aktivt dela i vårt förbättringsarbete och projektleda utvecklingsfrågor tillsammans med kollegor i drifts- och underhållsorganisationen. Att arbeta strategiskt och metodiskt för att nå uppsatta mål är en viktig del i denna roll. Här kan du läsa mer om vad det innebär att jobba som Produktionsingenjör/Driftingenjör på SCAs sågverk Ett varierande och spännande arbete – SCA och Driftingenjör i en spännande bransch – SCA Vem är du? Vi söker dig som har en högskole-/civilingenjörsutbildning inom maskin-, produktion- eller annan relevant teknisk inriktning, eller att du har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har förståelse och intresse för teknik inom processindustrin. Om du har erfarenhet av att jobba med ständiga förbättringar eller Lean är det meriterande. Som person är du analytisk och ditt arbetssätt är strukturerat. Du trivs att arbeta operativt, har många idéer och tycker att effektiviseringsfrågor är stimulerande. Du har förmågan att engagera andra och samarbeta med kontakter både inom och utanför företaget. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig i både tal och skrift på svenska likväl som på engelska. Våra kärnvärden – ansvar, högklassighet och respekt – är grunden för allt vi gör på SCA. Därför är det viktigt att dina värderingar överensstämmer med dem. Vad erbjuder vi dig? Eftersom du rapporterar direkt till produktionschefen är vägen till beslut kort och det är lätt till handling. Du har därför stora möjligheter att påverka verksamheten på ett direkt och effektivt sätt. Vi erbjuder dig en produktionsnära tjänst med stor möjlighet till egna initiativ och personlig utveckling! Vill du veta mer? För mer information om tjänsten: Jenny Lundgren Strand, 0761163368, jenny.lundgrenstrand@sca.com För mer information om rekryteringsprocessen: Emma Hinttu, emma.hinttu@sca.com Fackliga företrädare: Mikael Holmberg 0706621541, Unionen. Sista ansökningsdag är 2024-09-02 Välkommen med din ansökan!

Om jobbet hos SCA Wood AB

Sista ansökningsdag
21 november
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej
Kommunvapen för Nordmaling
Nordmaling är en växande kommun som ligger fantastiskt vackert vid havet, med älvar, sjöar, skog och goda pendlingsmöjligheter. Tillgång till handel, service och god kommunal verksamhet ger en exklusiv tillgänglig livsmiljö för boende och besökare.