Quality & After Sales Administrator
Jula is on an unstoppable journey that will see today’s revenue double no later than 2030. We are tireless price fighters and offer handy people everything needed for their homes, gardens, and time off, which help them simplify their everyday and lead active and fun lives. Jula operates in several countries and has numerous stores in Sweden, Norway, Poland, and Finland.
Quality & After Sales Administrator
Vi är på en ostoppbar resa och söker nu dig som tillsammans med oss vill göra våra kunder nöjdare!
Som Quality & After Sales Administrator bidrar du till Julas framgång genom utveckla hur vi jobbar med After Sales-området. Du kommer främst ha fokus på att Jula har bra eftermarknadsrutiner och systemstöd för våra marknader i Sverige, Norge, Polen, Finland och Österrike och mot våra leverantörer. Du kommer även dyka in i andra spännande administrativa arbetsuppgifter.
I rollen gäller det att proaktivt bereda hantering och lösa inkomna ärenden från Kundservice, varuhus och leverantörer om kundreklamationer, leverantörsreklamationer och verkstäder. Du får möjlighet att utveckla våra arbetssätt, processer och systemstöd. Vi tror att nyckeln till framgång är samarbete – och du kommer vara med och samverka med Inköp, leverantörer, Kvalitet & After Sales, Varuhusorganisationen, Kundservice, Ekonomi och IT.
Målet är att Jula ska ha en bra och effektivt eftermarknadshantering för kunderna till produkter i Julas sortiment.
Quality & After Sales Support är ett team som tillsammans ansvarar för att effektivt bedriva och utveckla supportfunktionen inom Q&AS som stöd till övriga funktioner. Vi arbetar också med eftermarknadsberedning för nya produkter, eftermarknadssupport för varuhus och kundservice, hantering av skadestånds- och försäkringsärenden, hantering inköps-, distributions- & försäljningsstopp, hantering av leverantörsreklamationer samt registrering och rapportering av produktinformation och producentansvar till myndigheter och andra organisationer. Här vill vi också att du agerar som back-up så att vi kan bli ännu vassare på After Sales!
Du rapporterar till Quality & After Sales Support Manager.
Vad finns i ditt CV?
Vi söker en driven person med teknisk kompetens och som älskar produkterna i vårt produktsortiment. Du behärskar engelska flytande i tal och skrift samt har hög datormognad med goda kunskaper i Office-programmen särskilt Excel och gärna affärssystem. För att lyckas i denna roll behöver du ha erfarenhet inom administration och Julas produkter. Det är meriterande om du har jobbat med eftermarknadsarbete.
Vem är du?
Du trivs i en organisation som kännetecknas av nyfikenhet, teamarbete, framåtanda och en ständig vilja att utvecklas och förbättras. Du har lätt för att kommunicera med andra människor även internationellt, tar egna initiativ och kommer med lösningar. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och analytisk vilket balanseras med ett flexibelt förhållningssätt och är bekväm med att fatta beslut. Du är prestigelös i ditt sätt att vara och trivs med att samarbete både inom och utanför den grupp du tillhör.
Vad erbjuder vi?
Vår ostoppbara resa innebär förändring – och vi välkomnar dina tankar och idéer! Från de uppgifter du utför till hur vi utvecklar vår verksamhet, dina åsikter, insatser och nya idéer spelar roll. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett internationellt företag där du kan växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med mycket hjärta och en stark teamkänsla. Du får chansen att ta ansvar och lära nytt, och om du gör ditt bästa så kan vi lova att det inte finns några gränser i hur långt du kan komma hos oss!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning omgående med placering på Julas huvudkontor i Skara. Sista ansökningsdag är 2025-01-02 men intervjuer sker löpande och kan tillsättas snarast. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Vid frågor om tjänsten kontakta Quality & After Sales Support Manager, Erik Svedén via erik.sveden@jula.se.