Redovisningsekonom med ansvar för leverantörsreskontra till Sveba Dahlen
Är du en självgående, noggrann och engagerad person med erfarenhet av leverantörsreskontra? Letar du efter en roll där du får ta ett brett ansvar och samtidigt utvecklas inom ekonomi? Då kan tjänsten som redovisningsekonom med ansvar för leverantörsreskontra hos Sveba Dahlen vara ditt nästa steg – ett spännande vikariat på heltid fram till årsskiftet eller längre.
Om kund
Sveba Dahlen grundades 1948 och är idag en ledande aktör inom utveckling och tillverkning av bagerimaskiner och pizzaugnar. Deras varumärken är Sveba Dahlen och Glimek. Huvudkontoret ligger i Fristad, utanför Borås. Sveba Dahlen ägs av den amerikanska koncernen Middleby Corporation, som är noterat på Nasdaq och har en stark global position inom utrustning för restauranger, storkök och bagerier.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom med ansvar för leverantörsreskontra på Sveba Dahlen får du en bred och varierad roll med fokus på leverantörsreskontra och relaterade ekonomiprocesser. Du kommer att ansvara för administration av leverantörsfakturor i Medius, bokföring, periodiseringar samt arbeta med att förbättra och effektivisera processerna i systemet. I rollen ingår även hantering av leverantörsbetalningar, leverantörskort, betalningspåminnelser samt återtagande av utländsk moms. Du deltar aktivt i månadsbokslut genom kontoavstämningar, inklusive leverantörsreskontra och förutbetalda kostnader. Vidare ansvarar du för reseräkningar i Kontek Travel och administration kring billeasing. Du kommer också att vara delaktig i projekt kopplade till ekonomisystemet och fungera som backup vid inbetalningar, enklare löneadministration samt andra löpande uppgifter på ekonomiavdelningen.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen söker vi dig som är noggrann, strukturerad med förmåga att hålla ordning även i perioder med högt tempo. Du är kommunikativ med god social kompetens, vilket gör att du har lätt för att skapa relationer och ge ett professionellt bemötande. Du är serviceinriktad, trivs med att samarbeta i team och tar samtidigt ansvar för dina egna arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av en likvärdig roll inom redovisning och som har relevant ekonomiutbildning eller motsvarande erfarenhet. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har dokumenterad erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra samt minst fem års erfarenhet av löpande redovisning, bokföring och kontoavstämningar. Du har arbetat i IFS eller något annat modernt affärssystem och är van vid att hantera Medius eller liknande scanningssystem för leverantörsfakturor. Vidare har du goda kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Vad händer när du har sökt tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Mirnessa Omerika på mirnessa.omerika@onepartnergroup.se
I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Om jobbet hos OnePartnerGroup Borås AB
