Götene kommun logotyp

Registrator

Götene kommun är den lilla kommunen med många möjligheter. Här finns en stor bredd i kompetensen och samtidigt en närhet som gör det enkelt att samarbeta över både organisatoriska och professionella gränser. Vi som arbetar i Götene kommun är till för dem som bor i, besöker och verkar i Götene kommun och all vår verksamhet syftar till att stödja deras behov. Grunden i vårt medarbetarskap är ansvar, etik, mod och ärlighet. Som medarbetare i Götene är du engagerad och delaktig och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar till initiativrikedom, kreativitet och ansvarstagande. Vi kan erbjuda meningsfulla och samhällsnyttiga arbeten. Inom Götene kommun vill vi på bästa sätt ta vara på din kompetens i arbetet. Vill du veta mer om vad Götene och Skaraborg har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök https://www.livetiskaraborg.se/: eller https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/gotene Beskrivning Vill du arbeta i en kommunen med stor närhet mellan verksamheterna? Vill du få kombinera stort fokus på kvalitet med effektivitet och varje dag verka för att leva upp till offentlighetsprincipen? Då finns en intressant tjänst som registrator för dig att söka inom kanslienheten i Götene kommun! Som registrator tillhör du kanslienheten inom sektor ledning och stöd. Inom sektorn driver vi ett kontinuerligt utvecklingsarbete samtidigt som det dagliga arbetet genomförs med stort engagemang och hög kvalitet. Kanslienheten har demokratifrågorna levande och ansvarar för stöd, styrning och administration kring kommunens nämnder, för registratur, valsamordning och juridik. Som liten kommun samverkar vi runt många områden och några av tjänsterna delas med samarbetskommuner.   Arbetsuppgifter Som registrator ansvarar du för registrering av handlingar, främst inom kommunstyrelsens verksamhet, men också för valnämndens, demokratiberedningens och revisionens handlingar. I det dagliga arbetet ansvarar du för utlämnande av allmänna handlingar och grundläggande bedömning av sekretess både i samband med registrering och vid utlämnande. Du är också ett stöd för de andra registratorerna samt har ett uttalat ansvar för kontroll av kvalitet i våra diarier. Du förväntas arbeta för att dokumenthanteringsplaner följs samt för att vi generellt har en god diarievård och kontroll över ärenden. Du har en viktig roll när det gäller arkivfrågor och i arbetet med att ärenden hanteras korrekt hela vägen fram till arkivering. Tjänsten innebär också att tillsammans med kollegorna på kanslienheten bidra i arbetet med effektiva processer och rutiner kring registrering och nämndadministration. Du förväntas medverka till att enheten erbjuder professionellt stöd och service till såväl den politiska organisationen, som medarbetare och allmänhet. Beroende på tidigare erfarenheter och kompetens så kommer du ansvara för ytterligare någon eller några uppgifter inom kanslienheten, exempelvis viss sammanträdeshantering, GDPR-samordning, förtroendemannaregister eller hemsida.   Kvalifikationer Vi söker dig med högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som registrator eller liknande tjänster. Det är meriterande om du har arbetat i ärendehanteringssystem och om du har god kunskap om de lagar som styr offentlig verksamhet, särskilt offentlighets- och sekretesslagen. Det är också meriterande om du har erfarenhet av eller utbildning inom säkerhetsskyddsklassificerade handlingar. God datavana är ett krav. Du har goda kommunikationsfärdigheter i svenska, både i tal och skrift. Som person tar du eget ansvar för dina uppgifter och driver dem vidare samt kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har god uthållighet och förblir motiverad och effektiv tills resultat är uppnådda. Du arbetar mycket bra tillsammans med andra människor och kommunicerar på ett smidigt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att hållas under ansökningstiden.  Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid. Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.

Om jobbet hos Götene kommun

Sista ansökningsdag
9 mars
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej