OnePartnerGroup Örnsköldsvik AB logotyp

Service- och supportansvarig till Dockstavarvet

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

På Dockstavarvet har vi byggt och utvecklat båtar i över 100 år. Mycket har hänt på hundra år och nu levererar vi inte bara båtar utan är en systemleverantör där olika delsystem och kundens önskemål integreras till en helhet. Vi både utvecklar och tillverkar våra produkter på Dockstavarvet där vi har produktionslinor för både den inhemska marknaden och export.

 

Arbetsuppgifter

Som service- och supportansvarig på Dockstavarvet har du ett brett ansvarsområde där du säkerställer en effektiv och kundfokuserad servicekedja. En viktig del av ditt arbete är kundkontakt och att upprätthålla nära relationer med våra kunder. Genom att förstå deras behov och förväntningar kan du snabbt hantera och lösa problem samt säkerställa hög kundnöjdhet. Du genomför regelbundna möten och besök hos kunder för att bygga långsiktiga och starka relationer. Det kommer att ingå resor i tjänsten både till USA och Europa.

 

Några av dina ansvarsområden:

  •  Ansvar för utbildning och utveckling där du planerar och genomför utbildningar för både servicepersonal och kunder, med fokus på företagets produkter och tjänster. 
  •  Reservdelshantering, där du ser till att reservdelar och material alltid finns tillgängliga för att möta kundernas behov och underhållsplaner. Du samarbetar nära med inköps- och logistikavdelningar för att optimera lagerhållning och leveranskedjan, vilket bidrar till en smidig och effektiv serviceprocess. 
  • Uppföljning av kontraktuella åtaganden gentemot kunder. Det innebär att du granskar och säkerställer att alla avtalade åtaganden uppfylls, samt dokumenterar och rapporterar prestationer i relation till överenskomna tjänstenivåer och tidsramar.
  • För att ständigt förbättra vår service arbetar du med process- och kvalitetsförbättring. Du identifierar och implementerar förbättringar i serviceprocesser och rutiner och analyserar för att utveckla strategier som höjer både effektivitet och kvalitet.

 

Din profil

Vi söker dig som är tekniskt lagd, vi ser gärna att du har utbildning inom relevant område alternativt har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Dina styrkor ligger i kommunikation, problemlösning och att skapa strukturer som fungerar både för kunder och internt i företaget.

I din tjänst rapporterar du till chef för After Sales. 

 

Krav

  • Tekniskt lagd.
  • Resultatinriktad med en stark förmåga att bygga relationer.
  • Kunna arbeta med långsiktigt förbättringsarbete.

 

Meriterande

  • Relevant utbildning eller kompetens förvärvad på annat sätt inom området.
  • Erfarenhet av en servicehantering och logistik.
  • Förmåga att hantera flera ansvarsområden samtidigt.


Befattningen kan innebära att du behöver genomgå och godkännas enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav på säkerhetsklassinplacering finns kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

 

Din ansökan

Dina ansökningshandlingar bestående av CV och personligt brev skickar du in via onepartnergroup.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2024-12-01. I denna rekrytering kan personlighetstester och bakrundskontroll förekomma. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR.  Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Vedman, VD OnePartnerGroup Örnsköldsvik, på 0660-689 602 eller malin.vedman@onepartnergroup.se.

 

Om oss

 Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.  

Om jobbet hos OnePartnerGroup Örnsköldsvik AB

Sista ansökningsdag
1 december
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej